پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118771
ماجراي پولادي، پرسپوليس، الشحانيه، ITC و فيفا
تاریخ انتشار : 1393/06/15 09:25:19
نمایش : 1558
مهرداد پولادي براي مشخص شدن وضعيتش براي حضور در الشحانيه قطر منتظر صدور ITC است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهرداد پولادي که بعد از جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل به دنبال حضور در تيم‌هاي اروپايي بود و با وجود داشتن قرارداد با باشگاه پرسپوليس در تمرينات اين تيم شرکت نکرد، در نهايت به الشحانيه قطر پيوست. هنوز اين موضوع به صورت رسمي اعلام نشده اما از سوي پرسپوليسي‌ها قرارداد پولادي با اين باشگاه قطري غيرقانوني اعلام شد و مسئولان اين باشگاه اعلام کردند که براي اين بازيکن ITC صادر نخواهند کرد.

پولادي که اکنون براي حضور در تيم الشحانيه با مشکل ITC روبرو شده قصد دارد در صورتي که از سوي فدراسيون فوتبال ايران نتواند کارت بازي‌اش را دريافت کند، به فيفا شکايت کرده تا از اين طريق مجوز بازي‌اش را براي حضور در الشحانيه کسب کند.

هوشنگ نصيرزاده رئيس کميته تدوين و مقررات فدراسيون فوتبال در اين خصوص و اينکه آيا فيفا مي‌تواند در چنين مواردي قضاوت کند يا نه، گفت: طبق ماده ۲۲ نقل‌وانتقالات فيفا مشکلاتي که بين‌المللي باشد، از طريق دادگاه فيفا قابل حل است. در صورتي که دعوا بين باشگاه پرسپوليس و باشگاه الشحانيه باشد، فيفا اين مشکل را بين‌المللي تشخيص داده و مي‌تواند وارد اين موضوع شود اما اگر باشگاه پرسپوليس و مهرداد پولادي طرفين اين دعوا باشد فيفا دخالتي نخواهد کرد.

وي با بيان اينکه قرارداد پولادي با باشگاه پرسپوليس از سال ۹۱ تا ۹۴ به مدت ۳ سال بوده است، عنوان کرد: از سال ۹۲ بازيکنان مي‌توانستند متمم قرارداد خود را تغيير دهند يا متمم جديدي را به قرارداد خود اضافه کنند. پولادي نيز در زمان مديريت رويانيان متممي را به قراردادش اضافه کرد که در سال ۹۳ قراردادش فسخ شود و اين اصلاحيه به قرارداد اين بازيکن اضافه شد. اين اصلاحيه در اختيار فدراسيون قرار نگرفت و ثبت نشده و پولادي بايد در زمان مديريت رويانيان در باشگاه پرسپوليس اين متمم را تسليم مي‌کرد تا مشکلي به وجود نيايد.

رئيس کميته تدوين و مقررات فدراسيون فوتبال يادآور شد: اکنون مديريت باشگاه پرسپوليس تغيير کرده و احتمال دارد اين مشکل به وجود بيايد که اصلاحيه و متمم قرارداد پولادي به روز نيست. با توجه به اينکه اين بازيکن با باشگاه الشحانيه قرارداد امضا کرده است، اين باشگاه طبق روال بايد از فدراسيون فوتبال ايران درخواست ITC کند که به طور قطع باشگاه پرسپوليس در جواب قطري‌ها از صدور ITC خودداري و اعلام خواهد کرد که پولادي با اين باشگاه قرارداد دارد.

نصيرزاده ادامه داد: زماني که پرسپوليس از صدور ITC خودداري کند پاسخ فدراسيون فوتبال هم به قطري‌ها منفي خواهد بود و در اين صورت باشگاه الشحانيه يا مهرداد پولادي مي‌توانند به قاضي منفرد فيفا که دستورات فوري را صادر مي‌کند، مراجعه کنند و درخواست ITC را از فيفا داشته باشند. در اين صورت قاضي منفرد رأيي را صادر خواهد کرد که ITC پولادي به صورت موقت براي الشحانيه صادر شود تا در فرصت بعدي به دعواي طرفين با باشگاه پرسپوليس رسيدگي کنند.

وي در پاسخ به اين سؤال که در صورت رسيدگي به اختلاف بين باشگاه پرسپوليس و پولادي احتمال رخ دادن چه اتفاقاتي وجود دارد، گفت: بعد از رسيدگي به دعواي طرفين اگر مشخص شود که پولادي درست مي‌گويد و متمم قرارداد او پذيرفته شود، مشکلي وجود نخواهد داشت اما در صورتي که ثابت شود متممي وجود ندارد و اين بازيکن با باشگاه پرسپوليس قرارداد داشته باشد، پولادي بايد منتظر محروميت و جريمه سنگين باشد.

نصيرزاده خاطرنشان کرد: فيفا معتقد است که بايد به بازيکنان اجازه داده شود هر جايي که دوست دارند بازي کنند و بعد از صدور ITC به تخلف احتمالي آنها رسيدگي شود. از طرف ديگر ثبت قرارداد بازيکنان با باشگاه‌ها در فدراسيون کشورها در قوانين فيفا وجود ندارد و اين موضوع به قراردادها اعتبار نمي‌دهد و فقط در کشور ما اعتبار دارد.

نصيرزاده يادآور شد: پرسپوليسي‌ها اگر معتقد بودند پولادي با اين باشگاه قرارداد دارد، مي‌توانستند در اين مدت که او در تمرينات حاضر نشده او را با جريمه نقدي روبرو کنند که هنوز خبري در اين خصوص منتشر نشده و اين موضوع نيز با شبهاتي همراه است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html